• ساعت : ۱۱:۱۱:۵۲
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ 
  • کد خبر : ۸۰۲۰۹
۸ مهر ، ۲۹ سپتامبر روز جهانی قلب
بیایید بیشتر به فكر سلامت قلبمان باشیم!!!
چه کارهایی انجام دهیم تا قلب سالم تری داشته باشیم

❤️به مناسبت روز جهانی قلب ❤️ 

 

🔴بیشترین مرگ و میر در جهان و کشورمان ناشی از  بیماری های قلبی و عروقی است !!!

 

✅از میزان فشارخون خود مطلع شوید، آن را کنترل کنید تا زندگی طولانی‏تری داشته باشید.

 

✅ برای کنترل فشارخون خود مصرف غذاهای شور را کم کنیم.

 

✅ فعالیت‏ فیزیکی منظم (حداقل 5 روز در هفته) به کنترل فشارخون و سلامت قلب کمک می‏کند.

 

✅با مدیریت استرس و فشارهای عصبی، فشار خون خود را کنترل کنیم.

 

✅به منظور کنترل فشارخون از قرار گرفتن در شرایط و محیط‏های پر استرس بپرهیزیم.

 

✅برای کنترل فشارخون، خشم و عصبانیت خود را مدیریت کنیم.

 

✅ بیماری فشارخون‏بالا اصلی‏ترین عامل بیماری‏های قلبی، بیماری‏های مزمن کلیه و سکته مغزی است.

 

✅فشارخون خود را با رعایت شیوه زندگی سالم (تغذیه سالم، فعالیت فیزیکی مناسب، عدم مصرف دخانیات و الکل) کنترل کنیم.

 

✅با تغذیه سالم (کاهش مصرف غذاهای شور، شیرین و چرب) فشارخون خود را کنترل کنیم. 

 

✅ اگر مبتلا به فشارخون بالا هستید، داروهای خود را بصورت منظم و بر اساس دستور پزشک مصرف نمائید.

 

✅بیماری فشارخون بالا بدون علامت است، با اندازه‏گیری سالانه و منظم فشارخون از وضعیت سلامت خود مطمئن شوید.

 

✅برای سلامت قلبمان: سالم تر غذا بخوریم، فعال تر باشیم و دخانیات مصرف نکنیم.

 

✅برای سلامت قلب خود، هر روز یا حداقل 5 روز در هفته، پیاده روی کنیم.

 

✅هر ضربان قلب مهم است، برای حفظ سلامتی آن بکوشیم.

 

✅با رعایت شیوه زندگی سالم، نه تنها سلامتی قلب خود بلکه سلامتی قلب همه افراد خانواده را بهبود بخشیم.

 

✅ برای سلامت قلب خود از غذاهای سالم‏تر (کم نمک، کم چرب و کم شیرین) مصرف کنیم.

 

✅ برای سلامت قلبمان بجای غذاهای سرخ شده، بیشتر از غذاهای بخارپز، آب پز و کبابی مصرف کنیم.

 

✅ برای سلامت قلب خود بجای روغن های جامد از روغن های مایع مصرف کنیم.

 

✅ برای خرید های روزانه پیاده روی کنیم تا به سلامت قلب خود کمک کنیم.

 

✅برای سلامت قلب خود، بیشتر پیاده روی کنیم.

 

✅ برای سلامت قلب خود، مصرف دخانیات را  کم و در نهایت ترک کنیم.

 

✅برای سلامت قلب خود مصرف فست فود را کم کنیم.

 

✅ هر روز میوه و سبزی مصرف کنیم تا سلامت قلب خود را حفظ کنیم.

 

✅با کاهش مصرف نوشیدنی‏های شیرین و نوشابه سلامت قلب خود را حفظ کنیم.

 

✅ با کاهش مصرف غذاهای شور سلامت قلب خود را حفظ کنیم.

 

منبع خبر
روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    V5.4.0.0